Rynek napojów energetycznych systematycznie rośnie od lat. Jeszcze około 2016 r. dopiero przekraczał w Polsce barierę 1 mld zł. Ich sprzedaż w samej pandemii wzrosła aż o 1 mld zł. Analitycy Euromonitora w analizie dla "Rzeczpospolitej" z połowy 2023 r. obliczyli, że wartość rynku jeszcze przed dwoma laty wynosiła 2,22 mld zł, a w 2023 r. miała osiągnąć poziom niemal 3,26 mld zł, co daje wzrost o ponad 46 proc. od 2021 do 2023 r.
Producenci i importerzy napojów energetycznych, są zobligowani, aby widocznie i czytelnie oznaczać opakowania informacją "napój energetyzujący" lub "napój energetyczny".
Naruszenie tych przepisów grozi surowymi sankcjami.
Sprzedawca, który sprzeda napój energetyczny nieletniemu, może być ukarany grzywną do 2 tysięcy złotych. Natomiast producentom i importerom, którzy nie spełnią obowiązku oznaczania opakowań, grozi kara grzywny do 200 tysięcy złotych, a nawet kara ograniczenia wolności.
info: money.pl foto: pixabay.com
Komentarze (0)