Cena strony internetowej jest jednym z najważniejszych (o ile nie najważniejszym) kryteriów wyboru jej projektanta. Zwłaszcza mniejsze firmy, które liczą każdy grosz, szukają przede wszystkim tanich wykonawców, licząc na to, że za niewielkie pieniądze wejdą w posiadanie nowoczesnego, funkcjonalnego serwisu wspierającego markę przedsiębiorstwa w sieci i stanowiącego dodatkowy kanał pozyskiwania klientów. Różnie z tym niestety bywa. Z naszego doświadczenia wynika, że większość klientów nie potrafi analizować cennika projektowania stron internetowych. Podpowiadamy więc, na co należy tutaj zwrócić baczną uwagę.
Strona na szablonie czy koncepcja indywidualna?
Ten szczegół w praktyce ma decydujący wpływ na cenę zaprojektowania
strony internetowej. Jeśli nie przeszkadza Ci użycie gotowego szablonu, jedynie dopasowanego do konkretnej marki pod względem kolorystyki i zawartości, to zapłacisz mniej. Najtańsze oferty zawsze bazują na szablonach graficznych.
Jeśli jednak Twoim celem jest posiadanie unikalnej strony internetowej pod względem graficznym i układu treści, to będziesz musiał sięgnąć głębiej do kieszeni.
Zaprojektowanie takiej witryny zajmuje znacznie więcej czasu i wymaga zaangażowania większej liczby pracowników.
Co dokładnie dostajesz w cenie strony internetowej?
Analizując
cennik stron internetowych jakiejś agencji zawsze doczytaj, jakie elementy masz zapewnione w podstawowej cenie. Sprawdź więc, czy wykonawca gwarantuje Ci domenę internetową, system CMS do edycji treści, optymalizację techniczną strony na
potrzeby SEO, ewentualnie (w droższych wariantach) integrację z social media, zgodność z przepisami RODO, aktualizację, konfigurację SEO czy konfigurację Firewalla.
Liczba podstron
Gdy trafiasz na wyjątkowy atrakcyjną cenę strony internetowej, to koniecznie sprawdź, czy przypadkiem nie dotyczy ona zaprojektowania bardzo prostego serwisu z niewielką liczbą podstron. Może się okazać, że w cenie zostały uwzględnione np. tylko 4 podstrony, a Ty potrzebujesz minimum 6 – wówczas pojawi się problem, zwłaszcza wtedy, gdy wykonawca oczekuje nieracjonalnie wysokiej dopłaty do każdej podstrony (to niestety częsta praktyka – „łowienie” klienta na niską cenę, a później doliczanie mu dosłownie za wszystko).
Wsparcie techniczne
Wielu klientów kompletnie nie zwraca na to uwagi, wychodząc z założenia, że
dobrze zaprojektowana strona www po prostu będzie działać. Problem zacznie się w momencie, gdy np. namieszasz coś w CMS-ie lub witryna padnie celem ataku. Jeśli w cenie nie otrzymałeś wsparcia technicznego od wykonawcy, to będziesz musiał mu zapłacić za każdą godzinę poświęconą na usunięcie błędów, co może zająć mnóstwo czasu.
Opcje dodatkowo płatne
Wykonawca strony powinien w czytelny sposób zaznaczyć, które opcje są możliwe do zrealizowania i ile trzeba za nie zapłacić. Dotyczy to między innymi modułu bloga (dziś w zasadzie koniecznego, jeśli chcesz, aby
strona była dobrze widoczna w wyszukiwarce Google), opracowania treści na stronę czy zakupu i wdrożenia certyfikatu SSL.
Komentarze (0)