Podczas rozmowy kobieta usłyszała, że na jej dane ktoś usiłował zaciągnąć kredyt. Oszust wmówił jej, że aby zabezpieczyć swoje oszczędności konieczne jest przelanie pieniędzy na nowe bezpieczne konta. 39 – latka wykonywała wszystkie polecenia, wchodziła w podesłane linki, logowała się na swoje konto i przekazywała otrzymywane kody. W wyniku manipulacji oszusta dokonała kilku przelewów na kwotę prawie 120 tysięcy złotych: - Po raz kolejny apelujemy o rozwagę i rozsądek w kontaktach z nieznajomymi. Oszuści stosują różne metody, aby wyłudzić od nas pieniądze. Najczęściej wykorzystując strach posiadacza rachunku, przed utratą oszczędności wymyślają fałszywe historie, informują o podejrzanych przelewach, czy też próbach włamań na konto. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim o tym, by nie podawać nikomu danych z dowodu osobistego, haseł, kodów, loginów czy pinów. Nie instalujmy też żadnych aplikacji proponowanych nam w rozmowach telefonicznych lub przesłanych linkach. Pamiętajmy, by w przypadku jakichkolwiek podejrzeń nie kontynuować rozmowy, a w razie potrzeby powiadomić bank i organy ścigania - przekazuje KPP w Biłgoraju.
Taki telefon odebrała mieszkanka powiatu. Policja już wie
Opublikowano:
Autor:
reklama
Przeczytaj również:
Wiadomości Biłgorajskie
reklama
reklama
reklama
reklama
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ
Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM
e-mail
hasło
Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE
Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ
reklama
Komentarze (0)