reklama
reklama

Wybór części do auta ma znaczenie

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Wybór części do auta ma znaczenie - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Biłgorajskie
reklama

Amortyzatory są bardzo ważnym elementem każdego auta. Tłumik również powinien być odpowiedni, chociaż mało kto zwraca na niego uwagę, bo jest mało widoczną częścią auta. W zależności od rodzaju są one miej lub bardziej głośne. Ustawienie amortyzatorów jest jednym z ostatnich elementów, które muszą zostać wykonane podczas tuningu zawieszenia. Jak działają amortyzatory? Wewnątrz stałej komory amortyzatora znajdują się wejścia zaworów i ciecz hydrauliczna. Zawieszenie porusza się we wszystkich kierunkach, tłok porusza się wewnątrz cylindra. amortyzatory zazwyczaj dostosowują się do warunków drogowych, a im szybciej zawieszenie się porusza, tym większy opór dają amortyzatory. Znaczenie przepustnicy: Amortyzatory odgrywają ważną rolę w prowadzeniu i obsłudze twojego samochodu. Oprócz zapewnienia komfortowej jazdy, amortyzatory pomagają w radzeniu sobie z niezawodnością pojazdu, pokonywaniem zakrętów, opieką, trzymaniem się podłoża, spowolnieniem, dystansem zatrzymania i ogólnie bezpieczeństwem. Źródło obrazu - www.autoczescionline24.pl Rodzaje amortyzatorów stosowanych w samochodach: Poniżej przedstawiamy amortyzatory stosowane w samochodach: Monotube Damper: W tej konstrukcji zastosowano jeden cylinder podzielony przez dryfujący rozdzielacz na komorę olejową i gazową. Tłumik dwururowy: Jak sama nazwa wskazuje, amortyzator dwururowy wykorzystuje dwa koncentryczne cylindry. Wewnętrzny cylinder jest wypełniony olejem i mieści wał i cylinder. Wewnętrzna przepustnica obejściowa: Dwururowe amortyzatory Fox, które można znaleźć w latającym pickupie Forda, łączą w sobie długi skok z delikatnym tłumieniem opozycji. Liczne obwody są zaangażowane w tworzenie siły tłumiącej w centrum 50% ruchu. Tłumik magnetoreologiczny: Tłumiki MR wykorzystują dwie pętle elektromagnetyczne umieszczone w cylindrze do wytwarzania pola magnetycznego wokół wejść cylindra. Spool-Valve Damper: Zawory suwakowe, które składają się z ułożonej na sprężynie płyty używanej jako pokrywa komory, umożliwiają przepływ oleju przez ostatecznie uformowane porty w ścianach komory, gdy sprężyna jest napięta. Elektronicznie sterowany amortyzator: W najbardziej uniwersalnych konstrukcjach amortyzatorów siła tłumienia jest sterowana przez mieszankę elektronicznie sterowanych zaworów i niezaangażowanych zaworów typu shim-stack. Oznaki konieczności wymiany przepustnicy: Potrzebę diagnostyki przepustnicy można określić na podstawie następujących oznak:

  • Zwiększenie odległości spowalniania; 
  • utrudnione kierowanie pojazdem; 
  • Fenomenalne odgłosy jazdy; 
  • drżenie karoserii pojazdu; 
  • zmniejszone poczucie bezpieczeństwa w przedziale pasażerskim;
  • Nierównomierne lub przyspieszone zużycie opon
Zastąpienie przepustnicy: Powinny być wymieniane co 3 lub 4 lata, a ze względu na jazdę w niebezpiecznym klimacie - po przejechaniu 40 000 - 50 000 kilometrów. Należy zdjąć koło, a następnie przewody hamulcowe bez odłączania ich od zacisków, poluzować górne mocowanie sprężyny zabezpieczającej; odkręcić dolne nakrętki mocujące element; ostrożnie i równomiernie zapakować sprężynę za pomocą aparatów odciągowych; wprowadzić kolejny element.

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
logo